Afgelopen week 5275 bezoekers
20275 geregistreerde inkopers
3590 app gebruikers

Vervolgbijeenkomst: De overheid als launching customer

Evenement start op: 25 sep. 2019 13:00

Op donderdag 25 september organiseert PIANOo een vervolgbijeenkomst over de rol van de overheid als launching customer. De overheid als launching customerzet haar inkoopkracht bewust in voor de ontwikkeling en toepassing van innovatieve oplossingen. Om vervolgens haar publieke taken efficiënter en effectiever in te vullen. Deze rol kan niemand binnen een publieke organisatie alleen invullen, maar wel samen met collega’s. Tijdens deze tweede interactieve bijeenkomst gaan we hier dieper op in; wie moeten we hierbij betrekken en welke rol vervullen zij? Zowel theorie als praktijkervaringen komen aan de orde. Vervolgens delen we elkaars ervaringen en inzichten waarmee we de bestaande theorie kunnen verrijken.

In de theorie worden vijf sleutelrollen onderscheiden voor innovatiegericht inkopen in de publieke sector. Dit zijn de bestuurder, opdrachtgever of projectleider, innovatiemanager, inkoopadviseur en uiteraard de markt als leverancier.

Deel 1 en vervolg

Tijdens de eerste bijeenkomst is het begrip launching customer nader verkend en is een werkdefinitie geformuleerd. Launching customer omvat het hele spectrum van initiator, co-creator en de eerst grote afnemer van innovatieve oplossingen. Overheden kunnen deze innovatieve oplossingen goed gebruiken voor het effectiever en efficiënter uitvoeren van hun publieke taken. Door het gezamenlijk ontwikkelen en afnemen van deze innovatieve oplossingen krijgt de markt een afzetkans voor hun innovatieve ideeën. De derde en laatste bijeenkomst (ntb) over launching customer zal in het teken staan van het vormgeven van de organisatie.

Doelgroep

Deze bijeenkomst is voor deelnemers vanuit overheden die aan de slag willen of zijn met het vormgeven van de organisatie als launching customer. Dit kunnen beleidsmedewerkers, programmamanagers en strategisch inkoopadviseurs zijn. Er is ruimte voor maximaal 25 deelnemers.

Programma

Volgt.

Locatie en tijd

Datum: 25 september Utrecht 13:00-17:00 uur
Locatie: Cursus- en vergadercentrum Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht

Bronlocatie van dit event

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en aanbod via de nieuwsbrief

Webdesign & Webdevelopment by Webtraders