Mini-symposium Intern opdrachtgeverschap

Startdatum:
01-12-22 12:30

Hoe betrek je interne opdrachtgevers bij jouw inkoopvraagstukken? In dit mini-symposium op 1 december 2022 combineert Hoogleraar Publiek Opdrachtgeverschap Marleen Hermans de wetenschap met de praktijk. De link naar de praktijk wordt gelegd met sprekers van onder andere gemeente Amsterdam en de 3 noordelijke provincies.

Na afloop ben je in staat om de rol van intern opdrachtgever explicieter te benoemen, om interne opdrachtgevers in je organisatie te herkennen en hen te betrekken bij inkoopvraagstukken.

Voor wie
Inkopers, duurzaamheidscoördinatoren en -adviseurs werkzaam bij publieke organisaties. En interessant voor interne opdrachtgevers/behoeftestellers bij publieke organisaties.

Programma
Verwacht een middag waarin theorie gekoppeld wordt aan praktijk. De rode draad in het programma wordt verzorgd door Marleen Hermans, Hoogleraar Publiek Opdrachtgeverschap in de Bouw aan de TU Delft. Een aantal gastsprekers illustreert vanuit hun praktijkervaring de besproken inzichten en theorie. In een interactieve setting dagen we je uit na te denken over de rol van opdrachtgeverschap in jouw organisatie en hoe je daar mee aan de slag kunt.

Onderwerpen
De onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Duiding van het begrip Intern opdrachtgeverschap
  • Positie en inbedding van de opdrachtgevende rol
  • Praktijkvoorbeeld door Judith van de Geer (Klimaatverbond): Opdrachtgeverschap in duurzaamheid en circulariteit bij de provincies
  • Friesland, Groningen en Drenthe
  • De professionele ontwikkeling van de opdrachtgevende rol
  • De praktijk in: Ontwikkelingen binnen gemeente Amsterdam, door Francien Bouwmeister (gemeente Amsterdam)

Datum, tijd en locatie

  • Dinsdag 1 december 2022 van 12.30 – 17.00 uur, met aansluitend een borrel
  • Locatie: Jaarbeurs Supernova te Utrecht, naast station Utrecht Centraal. Plan je reis.

Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Het mini-symposium wordt mogelijk gemaakt door het programma Beter Aanbesteden.