Afgelopen week 5842 bezoekers
20981 geregistreerde inkopers
4051 app gebruikers

Data-gedreven inkoop van schoonmaak, waarom niet?



Geplaatst op: 07 aug. 2020

Het inkopen van schoonmaakdienstverlening gebeurt vaak op een traditionele manier: omschrijf de eisen en wensen, maak deze bekend in de markt, beoordeel de aanbiedingen en maak op basis van prijs en/of kwaliteit een keuze. Wordt het niet tijd om over te schakelen naar data-gedreven inkoop via een platform à la Uber? Voor de in- en verkoop van diensten als schoonmaak behoort dat zeker tot de mogelijkheden.

Door: Niels van Bruggen en Nino Lopulalan

De markt voor professionele schoonmaakdienstverlening is een volwassen markt die aan de bovenkant is geconsolideerd tot zes à zeven grote schoonmaakconcerns. En bestaat daaronder uit een veel grotere en versnipperde markt van kleinere (vaak lokaal georiënteerde) schoonmaakbedrijven.

Sinds 2012 zijn er door aanbestedende diensten ongeveer 2.000 schoonmaakaanbestedingen op TenderNed gepubliceerd. Gezien deze grote...

Lees hier verder


Bron: servicemanagement.nl

Bronlocatie van dit artikel
Lees meer

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en aanbod via de nieuwsbrief

Webdesign & Webdevelopment by Webtraders