Afgelopen week 6139 bezoekers
20683 geregistreerde inkopers
3853 app gebruikers

Data-gedreven inkoop van schoonmaak, waarom niet?



Geplaatst op: 11 feb. 2020

Het inkopen van schoonmaakdienstverlening gebeurt vaak op een traditionele manier (omschrijf de eisen en wensen, maak deze bekend in de markt, beoordeel de aanbiedingen en maak op basis van prijs en/of kwaliteit een keuze). Wordt het niet tijd om over te schakelen naar data-gedreven inkoop via een platform à la Uber. Voor de in- en verkoop van commodity’s, zoals schoonmaakdienstverlening, behoort dat zeker tot de mogelijkheden.

Door: Niels van Bruggen en Nino Lopulalan


De markt voor professionele schoonmaakdienstverlening is een volwassen markt die aan de bovenkant is geconsolideerd tot zes à zeven grote schoonmaakconcerns. En bestaat daaronder uit een veel grotere en versnipperde markt van kleinere (vaan lokaal georiënteerde) schoonmaakbedrijven. Uitgezet in een Kraljic-matrix is schoonmaakdienstverlening voor veel aanbestedende...

Lees hier verder


Bron: facto.nl

Bronlocatie van dit artikel
Lees meer

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en aanbod via de nieuwsbrief

Webdesign & Webdevelopment by Webtraders