Samenwerking ondernemers en opdrachtgevers tijdens coronajaar: zowel dialoog als gevoel van onbegrip

Corona heeft positieve effecten op de relatie tussen ondernemers en hun opdrachtgevers, maar onderzoek legt ook structurele problemen bloot zo meldt Code Verantwoordelijk Marktgedrag.

Het merendeel van de ondernemers in de facilitaire sector heeft uiteenlopende ervaringen gehad met hun opdrachtgevers tijdens coronatijd: zowel begrip, hulp en dialoog als ook het doorschuiven van problemen. Dat is een van de belangrijkste conclusies van het onderzoek naar de samenwerking in de facilitaire dienstverlening tijdens coronatijd. Onderzoeksbureau Panteia voerde dit onderzoek afgelopen maanden uit in opdracht van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag, een nationaal initiatief om het uitbestedings- en inbestedingsbeleid te verbeteren.

Driekwart van de ondernemers geeft aan dat de orderportefeuille is verkleind tijdens de coronacrisis. Ook zijn er bestaande contracten of afspraken aangepast. Vooral in de contractcatering, maar ook in andere branches, heeft… lees hier verder


Bron: f-facts.nl