Inrichting opdrachtgeverschap sociaal domein

Startdatum:
01-02-22 08:00

In de training Inrichting opdrachtgeverschap sociaal domein ligt de focus op de strategische keuzes rondom de lokale organisatie van het sociale domein.

Na deze training heb je:

  • Scherp beeld van het speelveld van de decentralisatie
  • Kennis en ervaringen om tot nieuwe of aanvullende ideeën te komen voor je organisatie
  • Inzicht in zes modellen van opdrachtgeverschap

Over deze training

  • MAX. AANTAL DEELNEMERS: 16
  • PRIJS: € 795,00 excl. btw
  • LEDENPRIJS: € 655,00 excl. btw

Waarom een training Inrichting opdrachtgeverschap sociaal domein?

De decentralisatie van zorgtaken heeft het aanpassingsvermogen van gemeenten de afgelopen jaren stevig op de proef gesteld. Ben je, al dan niet als inkoper, betrokken bij de inkoop van zorg, dan heb je een goede vertaling nodig van de strategische zorgdoelstellingen naar een inkoopoplossing op maat. Hiermee creëer je een toekomstbestendig samenwerkingsmodel met interne en externe partijen.

Voor wie is de training Inrichting opdrachtgeverschap sociaal domein?

De training Inrichting opdrachtgeverschap sociaal domein is voor beleidsmedewerkers, inkopers, contractmanagers en projectmanagers die betrokken zijn bij de inkoop van zorg of de eerste stappen willen zetten in het sociaal domein. Voor deze opleiding is een hbo- werk- en denkniveau gewenst.

Planning

ZEIST – 01 feb 2022 – 1 sessie

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Aandachtspunten bij uitbesteding van zorg (monopsonie en substitutie)
  • Basisvraag gemeente (make or buy – vertaald naar zorgcontext)
  • Zes modellen van opdrachtgeverschap. Uitwerking modellen op aspecten als keuzevrijheid, zorglandschap, samenwerking en verhoudingen tussen zorgaanbieders, ‘mechanisme’ voor innovatie
  • Aandachtspunten
  • Inkoopsamenwerking tussen gemeenten versus keuze model
  • Samenloop Wmo / jeugdhulp

In deze praktijkgerichte training krijg je een compleet strategisch programma aangeboden om de vertaling van doelstelling naar inkoopoplossing te maken. We behandelen best practices van toekomstbestendige samenwerkingsmodellen, juridisch houdbare constructies vanuit een zorgspecifiek inkoopperspectief, budget- en kwaliteitsbewaking en de meest essentiële lessons learned.

Werkvormen

Tijdens deze training wisselen theorie, praktijk, discussie en cases elkaar af. Zo krijg je structuren, handvatten en praktische tips aangereikt. Voorafgaand aan de training ontvang je vraagstukken, cases en/of artikelen ter voorbereiding.

De praktijkexpert

Niels Uenk, Researcher – Public Procurement Research Centre

Heb je nog een vraag?

Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder! info@nevi.nl