Masterclass Businessgedreven Inkoop

Startdatum:
03-11-22 09:30

Aan de slag met het concept van Gerco Rietveld: businessgedreven inkoop! Benut de kansen in de inkoopmarkt om jouw organisatie succesvoller en weerbaarder te maken. Na deze training heb je:

  • Kennis van het concept van businessgedreven inkoop
  • Handvatten voor de implementatie van businessgedreven inkoop
  • Inzicht om leveranciers te integreren in de businessstrategie

Over deze training

AANTAL PLEKKEN 16
PRIJS € 2.995,00 excl. btw
LEDENPRIJS € 1.995,00 excl. btw

Waar komt de term businessgedreven inkoop vandaan?
Businessgedreven Inkoop is inmiddels een bekend concept. Het werd geïntroduceerd in Inkoop, een nieuw paradigma, Managementboek van het Jaar, geschreven door Gerco Rietveld. Deze masterclass gaat diep in op alle aspecten van businessgedreven inkoop, zowel de strategische als de tactische aspecten.

Waarom een Masterclass businessgedreven inkoop?
Inkoopdirecteuren, CPO’s en andere inkoopprofessionals zijn zich direct gaan verdiepen in het onderwerp, met vele bijeenkomsten, studies en discussies tot gevolg. Het boek van Gerco Rietveld heeft aardig wat stof doen opwaaien, maar inmiddels zijn de eerste zaadjes geplant. Doel van deze masterclass is deelnemers vertrouwd te maken met het concept van de businessgedreven inkoop en handvatten te bieden bij de daadwerkelijke implementatie van de theorie in de praktijk.

Voor wie is de Masterclass businessgedreven inkoop geschikt?
Gerco Rietveld heeft deze masterclass samen met Nevi speciaal ontwikkeld voor inkoopmanagers en -directeuren, voor businessstrategen en voor managers die de kansen in de inkoopmarkt willen benutten om hun organisatie succesvoller en weerbaarder te maken.

Planning

GARDEREN
03 nov 2022 – 09:30 – 20:00 – Incl. aansluitend diner – Westcord Hotel de Veluwe
04 nov 2022 – 09:00 – 17:00 – Westcord Hotel de Veluwe

Welke onderwerpen komen er aan bod?
Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

  • De klassieke inkoop versus de businessgedreven inkoop
  • De voor- en nadelen van de klassieke inkoop
  • De oorzaken van het inkoopisolement
  • Het nieuwe inkoopparadigma
  • Van financiële impact naar business impact
  • Inkoop als schakel tussen klanten en leveranciers
  • De kracht van de leveranciersportfolio
  • De doelstellingen van de eigen organisatie
  • De integrale prestatieketen
  • Klantwaarde en uitkomsten als vertrekpunt
  • Van functioneel isolement naar business partner
  • Het opbouwen van business relevantie en geloofwaardigheid
  • De SWOT-analyse van inkoop
  • Het ‘businessdoel door inkoopdoen’-principe
  • Het ontwikkelen van business-gerichte inkoopstrategieën
  • Roadmap / plan van aanpak
  • Het ontwikkelen van business-gerichte inkoopstrategieën (vervolg)
  • Prestatie-indicatoren en actieplan
  • Advies over hoe het geleerde in de praktijk verder uit te werken en toe te passen

Werkvormen
Theorie en praktijk wisselen elkaar af, waarbij we telkens dieper ingaan op alle aspecten van het concept businessgedreven inkoop, zowel de strategische elementen als de tactische aspecten.

De praktijkexpert

Gerco Rietveld, Strategist / Auteur van o.a. “Inkoop, een nieuw paradigma”