Service Level Agreements

Startdatum:
24-09-24 09:00

In het inkoopvak zijn Service Level Agreements (SLA’s) geen uitzondering meer en dat is een goede zaak. Een SLA beschrijft gestructureerd wat de aard en kwaliteit moet zijn van gekochte diensten. Tijdens deze training leer je hoe je wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vastlegt.

Na deze training heb je:

  • Aan de hand van jouw eigen casus een concept SLA gemaakt.
  • Inzicht in valkuilen bij het opstellen van een SLA.
  • Kennis en vaardigheden om door jou afgesloten SLA´s beter te beheren.

Over deze training
AANTAL PLEKKEN 16
PRIJS € 856,00 excl. btw
LEDENPRIJS € 727,00 excl. btw

Wat is een Service Level Agreement?

Een Service Level Agreement (SLA) is een afspraak tussen een leverancier en klant over de beschikbaarheid en ondersteuning van een product of dienst. SLA’s komen vooral voor bij dienstverlening tussen bedrijven. Een SLA geeft de afnemer zekerheid over de bruikbaarheid van een product of dienst.

De overeenkomst kan zowel een contract tussen externe als interne partijen zijn. Dankzij een Service Level Agreement is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt. En de leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

Waarom een training Service Level Agreements?
In de praktijk blijkt het toch vaak lastig om wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vast te leggen. We stellen vaak lijvige documenten op, waarin juridische, organisatorische, inhoudelijke en commerciële aspecten door elkaar lopen. Na deze training is dat verleden tijd. Je leert hoe je bondig en helder een SLA formuleert.

Voor wie is de SLA-training geschikt?
De SLA-training is geschikt voor inkopers en contractmanagers die werken op tactisch niveau. Een afgeronde opleiding Nevi 1, Nevi 2 of de Opleiding Contract- en Leveranciersmanagement helpt je de lesstof te begrijpen. Verplicht is dit niet.

Wil je starten als contractmanager dan is deze training, na het volgen van Contractmanagement in 1 dag en in combinatie met Leveranciersprestatiemeting ook geschikt. Twijfel je of wil je meer weten, bel voor advies.

Planning

ZOETERMEER – 24 sep 2024 09:00 – 17:00 Golden Tulip Zoetermeer Centre

Wat leer ik tijdens de training?
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Soorten Service Level Agreements
  • Opstellen en beoordelen van een SLA
  • Gebruik van een SLA in de praktijk
  • Opstellen van servicedefinities
  • Bepalen van servicelevels
  • Juridische aspecten

Werkvormen
Alle aspecten van het opstellen van een SLA krijgen de aandacht tijdens deze training. Je leert aan de hand van theorie en praktijkvoorbeelden hoe je Service Level Agreements kernachtig en correct opstelt.

Deze training wordt gegeven in samenwerking met Mitopics.