Operationeel Inkoper

Functie:
Als operationeel inkoper ben jij de schakel tussen de interne organisatie en de leveranciers. Jij zorgt ervoor dat producten en diensten tijdig en efficiënt ingekocht worden.

Sector:
Privaat

Dienstverband:
Vast

Specialisme:
Direct spend, Product Related

Operationeel Inkoper
Fulltime (40 uur per week) | Hapert, North Brabant, Netherlands | On-site


Over de organisatie
Deze organisatie is al meer dan 50 jaar een betrouwbare partner in het ontwikkelen en produceren van coatings, lijmen en afdichtingen. De die ze produceert producten worden toegepast in de automotive industrie, de bouwsector en diverse andere industriële markten, waarin constante kwaliteit en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Naast het aanbieden van eigen producten, biedt de organisatie haar klanten de mogelijkheid om op maat gemaakte producten te laten vervaardigen.

Wat is jouw uitdaging?
Als operationeel inkoper ben jij de schakel tussen de interne organisatie en de leveranciers. Jij zorgt ervoor dat producten en diensten tijdig en efficiënt ingekocht worden. Je bent verantwoordelijk voor het plaatsen van inkooporders, het bewaken van levertijden en voorraadniveaus en het tijdig ontvangen van goederen en diensten. Jij communiceert actief en effectief met diverse interne afdelingen, zoals logistiek, productie en sales, en onderhoudt tegelijkertijd sterke relaties met leveranciers om de beste prijs-kwaliteitverhouding te realiseren. Door jouw proactieve houding voorkom je vertragingen of tekorten in de supply chain en los je snel problemen op, bijvoorbeeld bij leveringsvertragingen of kwaliteitsissues. In deze rol rapporteer je hiërarchisch aan de manager inkoop.

Wie ben jij?

  • Jij hebt een afgeronde mbo- of hbo-opleiding, bij voorkeur in een commerciële of logistieke richting.
  • Jij hebt 2 tot 3 jaar ervaring in een operationele inkoopfunctie, bij voorkeur in een dynamische en snel veranderende werkomgeving.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent in staat om snel processen te analyseren en te verbeteren, waar nodig.
  • Je voelt je comfortabel in een dynamische omgeving en hebt ervaring met het afstemmen van inkoopbehoeften met verschillende interne en externe stakeholders.
  • Je hebt ervaring met het plannen van inkoopactiviteiten, en je bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd te beheren, zonder het overzicht te verliezen.
  • Bovendien ben je communicatief sterk en beheers je zowel de Nederlandse als Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Jij bent oplossingsgericht, stressbestendig en kunt goed prioriteiten stellen.
  • Je hebt een scherp oog voor detail en bent flexibel in het aanpassen aan veranderende omstandigheden.
  • Daarnaast ben je proactief en sterk in stakeholdermanagement, waardoor je de juiste prioriteiten weet te stellen en de juiste acties weet te ondernemen.

Wat bieden wij?
Werken bij deze organisatie biedt jou de kans om samen met een fijn en enthousiast team een belangrijke bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering en groei van de organisatie. Je werkt in een open en familiaire sfeer met veel ruimte voor groei en bloei. Als professional maak je het verschil en heb je impact op het totale resultaat van het bedrijf.

Er zijn zeer korte lijntjes met veel ruimte voor een eigen inbreng en er leeft een hands-on, pragmatische cultuur. Uiteraard bieden ze een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, bijvoorbeeld een pensioenregeling en een zeer royale verlofregeling.

Ben jij enthousiast?
Dan maken ze graag kennis met je!