InkoopJobs is in 2012 opgericht als ontmoetingswebsite, waar vraag naar – en aanbod van – interim professionals elkaar konden ontmoeten.
Eind 2015 werd het tijd voor vernieuwing en uitbreiding. Niet alleen werd de website van InkoopJobs in een nieuw jasje gestoken en werd er besloten gebruik te gaan maken van een nieuwe app, ook de professionele focus werd verbreed naar;
“De carrière- en nieuwssite voor inkopers in de Benelux”
Omdat de inkoopprofessional van vandaag effectief en efficiënt aan zijn/haar carrière wil werken, bieden wij inkoopprofessionals naast een overzicht van vaste vacatures en interim opdrachten, toegang tot actueel en relevant nieuws, vak gerelateerde publicaties, interessante evenementen en een overzicht van (en informatie over) actuele inkoopopleidingen.
Centralisatie & Zichtbaarheid> Wij bieden eenieder de mogelijk om gratis relevante carrière-items (vaste inkoopvacatures*, inkoopopleidingen, inkoopevenementen en inkoop gerelateerde nieuwsitems) op ons platform te plaatsen, indien een dergelijk item online actief staat. Door het centraal bijeenbrengen van alle relevante inkoop gerelateerde carrière-items op ons platform en het vrij toegankelijk maken van deze content voor de specifieke doelgroep ontstaat ‘de ruggengraat’ voor de creatie van extra zichtbaarheid richting deze specifiek te bereiken doelgroep.
Toegankelijkheid > Wij verlenen de volledige doelgroep van professionals gratis toegang tot alle content op onze website en wij bieden de InkoopJobs app (incl. een filterfunctie om te filteren op specifieke, interessante functies) gratis aan voor eenieder om zo InkoopJobs.nl vanuit de broekzak te kunnen raadplegen. Een persoonlijk account en/of registratie is bij zowel het gebruik van onze website als bij het gebruik van onze app dus niet van toepassing.
Begin 2023 werd het tijd voor een dienstenuitbreiding. InkoopJobs staat voor het bij elkaar brengen van vraag naar – en aanbod van – professionals. Om deze uitgangspositie nog meer kracht bij te zetten is besloten om de bedrijfsfocus te gaan verleggen naar bemiddelingsactiviteiten en wel in de vorm van Werving & Selectie gerichte ondersteuning voor zowel opdrachtgevers als bureaus.
Leveringsdoelen, reële verwachtingen en restitutiebeleid
Onze online dienstverlening is hoofdzakelijk gericht op verhoging van de zichtbaarheid van carrière-item(s) in de doelgroep van professionals. Het creëren van zichtbaarheid van carrière-item(s) in ons netwerk van inkoopprofessionals kan vanuit de basis via de gratis Basis plaatsing. Een stap verder is via de betaalde Standaard (Extra) of zelfs via de Premium (Plus) plaatsing. Daarbij is het volgende goed om te weten:
- Wij doen nooit aan ‘werving en selectie’ activiteiten voor de bij ons geplaatste carrière-items. Dit blijft in handen van de eigenaar van het betreffende carrière-item.
- Wij garanderen nooit toestroom van (geschikte) kandidaten voor geplaatste carrière-items en wij garanderen daarnaast ook nooit ingediende sollicitaties en/of inschrijvingen op geplaatste carrière-items.
Omdat het (gezamenlijke) resultaat waar wij naar streven afhankelijk is van de inhoud die wij zichtbaar maken voor de doelmarkt is het van belang dat deze inhoud zo efficiënt en volledig mogelijk is, voordat wij hiermee de doelmarkt gaan benaderen. Daarom bieden wij tevens (tegen betaling van eenmalig €84,50,- excl. btw.) de mogelijkheid om onze vakgebied gerelateerde kennis en expertise in te zetten en wel door bestaande carrière-items te screenen op de inhoud ervan en deze eventueel en in overleg met de eigenaar ervan te herschrijven, herformuleren en/of redigeren en waar mogelijk tips te geven om tot zo veel mogelijk reactie en sollicitaties te komen. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Omdat wij de toestroom van (geschikte) kandidaten voor geplaatste carrière-items en daaruit voortvloeiend ingediende sollicitaties, aanmeldingen en/of inschrijvingen op geplaatste carrière-items nooit kunnen garanderen doen wij ook niet aan restituties van betaalde bedragen voor onze diensten. Immers, je betaalt als klant bij ons voor de ‘uitvoering’ van onze diensten en niet voor de ‘uitkomsten’ van onze diensten. Indien er echter van een andere (geldige) reden sprake is waardoor er een overweging kan zijn om tot restitutie over te gaan nemen wij een dergelijke situatie wel degelijk in behandeling.
* Met uitzondering van arbeidsbemiddelingsbureaus & overige tussenpartijen die namens externe organisaties/hun klanten vacatures wensen te plaatsen. Wij stellen dergelijke partijen in staat om door vaste deelname bij InkoopJobs of onder bepaalde voorwaarden via een Standaard Extra plaatsing, Premium plaatsing of Premium Plus plaatsing op InkoopJobs.nl deel te kunnen nemen.