Tijdens Gastvrij Rotterdam ondertekenden de eerste regionale inkopers vandaag het Manifest Lokaal & Natuurinclusief Inkopen. Daarmee bundelen publieke en private partijen hun inkoopkracht om de vraag naar lokaal en natuurinclusief voedsel structureel te vergroten. Tegelijk presenteerden Rotterdamse chefs Pepijn Schmeink en Perry de Man een nieuw icoonproduct: de Nieuwe Nassen Burger.
Twee voortrekkers uit Het Nieuwe Nassen beweging – Franciscus en Euromast – tekenden als eerste het manifest tijdens Meet-up #3 van het Het Nieuwe Nassen Inkoperscollectief (HNNIC).
Collectieve inkoopkracht maakt verschil
Het Nieuwe Nassen Inkoperscollectief verbindt zorginstellingen, gemeenten, horeca, attracties en onderwijsinstellingen die hun inkoop willen inzetten voor een eerlijker, gezonder en natuurinclusief voedselsysteem. Het Nieuwe Nassen Inkoperscollectief richt zich op het opschalen van de structurele vraag naar gewassen die een positieve bijdrage leveren aan het herstel van de biodiversiteit, de bodem en een gezonde leefomgeving. Met elkaar zorgen inkopers dat deze ambitie verankerd raakt in de… lees hier verder