
Senior inkoper
Veghel, North Brabant, Netherlands | On site | Contract
Als Senior Inkoper ben jij de strategische spil in onze inkoopketen. Je bent de verbindende schakel tussen Category Management, de Inkoop assistent, en onze (internationale) leveranciers. Jouw expertise ligt in het opstellen en uitvoeren van de leveranciersstrategie, complex contractmanagement en het realiseren van ambitieuze kostenreductie doelstellingen. Je hebt een sterke focus op het beheersen van de specifieke uitdagingen rondom Far East sourcing (o.a. lange doorlooptijden en logistieke complexiteit) en stuurt de inkoop assistent operationeel aan, waarbij je zorgt voor de implementatie van verbeterde processen.
Jouw doel
Jouw belangrijkste doel is te zorgen voor optimale product beschikbaarheid tegen de beste voorwaarden. Je stuurt internationale leveranciers actief aan, bewaakt de prestaties en analyseert voorraadniveaus om risico’s tijdig te signaleren. Samen met Category Management bepaal je de juiste acties wanneer afwijkingen ontstaan. Daarnaast volg je private label orders van productie tot levering nauwlettend op en houd je scherp zicht op commerciële én operationele kansen. Continu kijk je waar processen of leveranciersprestaties beter kunnen, en je zet verbeteringen (zelfstandig) in gang.
Je bent een netwerker die goed is in het opbouwen van een lange termijn relatie met de leveranciers. Je volgt ontwikkelingen in de markt, verdiept jezelf in markt specifieke informatie, prijsontwikkelingen en het productaanbod van leveranciers. Je streeft ernaar om het elke dag beter te doen en houdt jouw team proactief op de hoogte van relevante ontwikkelingen.
Wat ga je doen?
- Operationeel beheren van leveranciersportfolio’s in o.a. China, andere Verre Oosten-regio’s én Europa.
- Actief opvolgen en bewaken van private label én reguliere orders (status, productie, transport & levertijden).
- Uitvoeren van voorraadanalyses, opstellen van forecasts en plaatsen en opvolgen van orders.
- Tijdig signaleren van voorraadrisico’s en hierover afstemmen met Category Management.
- Onderhandelen over de beste prijs-, lever- en contractcondities.
- Initiëren en implementeren van verbeteringen in processen en leveranciersprestaties.
- Bewaken van inkoop-KPI’s en het nemen van passende vervolgacties.
- Zorgen voor een correcte administratieve afhandeling in samenwerking met de Inkoop Assistent.
- Relaties onderhouden en uitbouwen met bestaande en nieuwe leveranciers.
Wat bieden wij?
- Salaris tussen € 3.800 en € 4.500 (o.b.v. 40 uur)
- Flexibele werkuren (32 – 40 uur per week)
- Onbeperkt vakantiedagen (ja, écht onbeperkt!)
- 8% vakantiegeld, reiskostenvergoeding en pensioenregeling
- 20% korting op ons assortiment
- Werken in een informeel en ambitieus team
- Vrijmibo’s, uitjes en een kantoorhond!
Herken jij jezelf in de volgende punten?
- HBO werk- en denkniveau met 5+ jaar inkoopervaring
- Sterke analytische vaardigheden; ervaring met Excel en PowerBI is een plus
- Uitstekende onderhandelings- en communicatieve vaardigheden
- Een commerciële mindset en oog voor resultaat
- Je werkt gestructureerd en weet overzicht te houden in een dynamische omgeving
- Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk
Ben jij de ervaren en strategische inkoper die wij zoeken?
Reageer dan nu en wie weet maken we binnenkort kennis! (Reageer op deze vacature en we nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.)



