
Procurement & Facility Officer
40u/w | Rotterdam, South Holland | €5.800 – €6.500 br./mnd | On-site | Fulltime
Essentiële schakel
BUKO werkt vanuit 15 regiovestigingen, een materieeldienst in Velsen-Noord en een hoofdkantoor in Barendrecht. Al deze locaties vragen continue aandacht op het gebied van huisvesting, inkoop, gebouwenbeheer, onderhoud, installaties en verduurzaming. Met de groei van onze organisatie en steeds hogere technische én duurzame standaarden, is een professionele en strategische aanpak belangrijker dan ooit.
Als Procurement & Facility Officer ben jij de spil tussen inkoop, facilitaire processen en duurzaamheidsinitiatieven. Je bouwt sterke relaties op met leveranciers en interne stakeholders, signaleert verbeterkansen en implementeert oplossingen die direct impact hebben op kosten, kwaliteit en duurzaamheid. Met jouw kritische blik en communicatieve vaardigheden ben je gesprekspartner op alle niveaus van regiodirectie tot KAM/ESG, onze materieeldienst en BUKO Waakt.
Je begrijpt de dynamiek van een operationele organisatie en weet collega’s mee te nemen in efficiëntere processen en strategische keuzes. Jij combineert servicegerichtheid, techniek, commercieel inzicht en duurzaamheid in een rol met echte invloed. De focus ligt op drie prioriteiten: het ontwikkelen en uitvoeren van een professionele inkoopstrategie, het verder professionaliseren van onder aannemingen, en het spelen van een centrale rol in de verdere verduurzaming van onze huisvesting en facilitaire processen.
Jouw verantwoordelijkheden:
Procurement & Contractmanagement
- Ontwikkelen, implementeren en doorlopend aanscherpen van de inkoopstrategie.
- Beoordelen en selecteren van leveranciers; gesprekspartner over condities, prestaties en contracten.
- Signaleren én doorvoeren van procesverbeteringen voor verdere professionalisering van procurement.
Huisvesting & Facility Management
- Beheren van huur-, energie- en servicecontracten voor onze kantoren, loodsen en werven.
- Coördineren van onderhoud, verbouwingen en de oplevering/inrichting van nieuwe locaties.
- Leidend in energiemonitoring, CO₂-reductie en duurzame verbetermaatregelen, inclusief het verder verduurzamen van huisvesting en wagenpark.
- Identificeren en implementeren van procesverbeteringen ter professionalisering van de organisatie, en ondersteunen van het ESG-beleid inclusief rapportages en certificeringen.
Hoe ziet onze ideale collega eruit?
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
- Je bent analytisch sterk en kritisch.
- Je communiceert gemakkelijk en weet een ander te overtuigen.
- Je denkt in oplossingen en bent dienstverlenend ingesteld.
- Je bent in het bezit van rijbewijs B en vindt het geen probleem om regelmatig onderweg te zijn naar verschillende BUKO-locaties.
Wat bieden wij jou?
- Op basis van jouw opleiding en ervaring bieden wij een salaris tussen de € 5.800 en € 6.500 bruto per maand. Daarnaast kun je rekenen op een interessante bonusregeling, waarmee je jouw totale beloning verder kunt vergroten.
- Een telefoon en laptop van de zaak. Daarnaast hoort bij deze rol een auto van de zaak of een mobiliteitsbudget ter compensatie van het gebruik van je eigen auto.
- Je hebt 26 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek.
- Sinds juni 2024 zijn we officieel gecertificeerd Great Place To Work. Daar zijn we enorm trots op!
- Een uitdagende werkplek met betrokken medewerkers bij een groeiend bedrijf.
Heb je interesse? Dan maken wij graag kennis met jou, solliciteer vandaag nog!



