Bijeenkomst Gemeentelijk Inkoop Platform

Startdatum:
27-11-25 14:00

Sinds de oprichting in 1999 is het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben.

De afgelopen 25 jaar al meer dan 120 bijeenkomsten! Tijdens de GIP-bijeenkomsten in 2025/ 2026 worden actuele en interessante thema’s op de agenda gezet. Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijke inkoopfunctie. Bij de bijeenkomsten van het GIP is ook altijd een vertegenwoordiging van PIANOo aanwezig. De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidsregio’s.

Opzet bijeenkomsten

Tijdens de vijf bijeenkomsten van het GIP staan thema’s centraal. Deze thema’s worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse. De thema’s worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema’s vanuit eigen kennis en ervaring toelichten. De bijeenkomsten van het GIP vinden in Utrecht (Hotel Van der Valk) plaats en hebben de volgende agenda:

  • 14.00 – 17.15 uur Vergadering rond thema(‘s)
  • 17.15 – 20.00 uur Aperitief en diner

Data GIP-bijeenkomsten

  • 27 november 2025, thema; De toekomst van gemeentelijk inkoop + intergemeentelijke samenwerking | Jolien Grandia (Universitair hoofddocent en programmadirecteur Bachelor Bestuurskunde, en Onderzoeker publieke inkoop & contractering aan de Erasmus Universiteit) | Rianne Warsen (Assistent professor Public Management aan de Erasmus Universiteit)
  • 29 januari 2026, thema; Aanbestedingsrechtelijke ontwikkelingen | mr. Tony van Wijk en mr. Iris Neddaoui-Docter (aanbestedingsadvocaten Dirkzwager)
  • 26 maart 2026 thema N.t.b.
  • 28 mei 2026 thema N.t.b.
  • 24 september 2026 thema N.t.b.
  • 26 november 2026 thema N.t.b.