Gemeentelijk Inkoop Platform
(in 2023 al 25 jaar met meer dan 115 bijeenkomsten)
Sinds de oprichting in 1999 is het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben.
Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijk inkoopfunctie. Bij de bijeenkomsten van het GIP zijn altijd vertegenwoordigers van PIANOo aanwezig. De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidregio’s.
Opzet bijeenkomsten
Tijdens de vijf reguliere bijeenkomsten van het GIP staan thema’s centraal. Deze thema’s worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse. De thema’s worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema’s vanuit eigen kennis en ervaring toelichten. De bijeenkomsten van het GIP vinden in Utrecht plaats en hebben de volgende agenda:
- 14.00 – 17.30 uur Vergadering rond thema(‘s)
- 17.30 – 20.15 uur Aperitief en diner
GIP-bijeenkomsten 2023
- 30 maart 2023 (gepasseerd)
- 25 mei 2023 (gepasseerd)
- 28 september 2023
- 30 november 2023