AI en duurzaamheid domineren toekomstvisie supply chain leiders

Peter De Weerd | De komende drie jaar zullen supply chains in snel tempo digitaliseren, met AI als drijvende kracht achter efficiëntie, veerkracht en duurzaamheid. Bedrijven die nu investeren in deze transformatie, positioneren zich sterker voor de toekomst.

Dat blijkt uit een enquête van Blue Yonder onder 700 supply chain-leiders uit Europa en Noord-Amerika. Uit het onderzoek komt naar voren dat de inzet op nieuwe technologieën, waaronder kunstmatige intelligentie (AI), bovenaan de strategische prioriteitenlijst staat voor de komende drie jaar. Maar liefst 51% van de ondervraagde bedrijven beschouwt technologische innovatie als topprioriteit, gevolgd door het verbeteren van de productiviteit (40%) en het versterken van de veerkracht van de keten (29%).

Vraagvoorspelling
De studie laat zien dat bedrijven vooral inzetten op betere vraagvoorspelling en snellere analyse van prestatiegegevens – essentiële factoren voor succes volgens 46% van… lees hier verder