Lisa Lubberts | Tijdens de Textilia Picknicks op Modefabriek afgelopen zomer, spraken we retail expert Nienke Hoeksema. Zij helpt modeondernemers met het winstgevend maken van hun inkoop. Tijdens een no nonsense gesprek deelde Nienke haar visie op ondernemen, strategie en de kracht van eenvoud. Lees je mee?
Nienke Hoeksema is geen onbekende in de Nederlandse retailwereld. Met vijftien jaar ervaring als inkoper bij grote namen als bol.com, Blokker en Trekpleister besloot ze vijf jaar geleden haar kennis in te zetten voor zelfstandige modeondernemers. “Ik help modeondernemers met hun schuivende inkoop,” vertelt Nienke. “Veel ondernemers kopen prachtige collecties in, maar aan de achterkant rekent het niet altijd rond. Dan kun je niet investeren in nieuwe collecties, of komt je eigen salaris in het gedrang.”
Van grote ketens naar persoonlijke begeleiding
Na jaren bij grote spelers miste Nienke het persoonlijke contact. “Mijn favoriete winkel had… lees hier verder