[Interview] Directeur Screenforce over de halfjaarcijfers tv-reclamemarkt, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer
Michel van der Voort is algemeen directeur van brancheorganisatie Screenforce. Van zijn organisatie zijn tv-exploitanten als Ster (voor de NPO en RPO), Ad Alliance (van RTL Nederland/DPG Media), Talpa Media (van Talpa Network), Xite, NBCUniversal (Comcast), Hearst Networks EMEA, The Walt Disney Company, Paramount Skydance, Viaplay, BBC Studios en Warner Bros. Discovery lid. We spreken met hem over de halfjaarcijfers, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer.
De adverteerders en kijkerspopulariteit naar lineaire tv is sterker afgenomen dan verwacht. Hoe verklaar je die sterkere afname?
Dat er een afname in de lineaire kijktijd (live en uitgesteld) is, is een ontwikkeling die al enkele jaren aan de gang is. Het is een verschuiving van de lineaire naar streamingplatforms. Deze daling was in het afgelopen halfjaar… lees hier verder