Witold Kepinski – De tijd dat de overheid zich als een versnipperde partij liet dicteren door grote techreuzen is voorbij. Onder de vlag van de Nederlandse Digitaliseringsstrategie (NDS) wordt hard gewerkt aan de interventie ‘Bundeling Inkoopkracht’. Het doel is helder: één front vormen richting de markt om zo de digitale autonomie van de publieke sector veilig te stellen.
Volgens Pieter Legerstee, hoofd strategisch partnerschap bij de gemeente Amsterdam en kwartiermaker binnen de G4, is de rol van IT-inkoper de afgelopen jaren getransformeerd van een administratieve functie naar een cruciale spil in de borging van de publieke soevereiniteit zo meldt hij op Digitale Overheid: Gemeenten laten zich niet meer zo vaak overweldigen door grote technische partijen die hen met moeilijke verhalen in onwrikbare contracten kletsen, stelt Legerstee. Er is een… lees hier verder




