Je leert de strategie van jouw organisatie vertalen naar concrete inkoopacties. Ontdek welke veranderstrategie passend is om jouw toegevoegde waarde zichtbaar te maken.
Na deze training heb je:
- Inzicht in ontwikkelingen en trends die de inkooporganisatie raken
- Geleerd hoe je een inkoopactieplan voor de inkooporganisatie zelf opzet
- Geleerd hoe je nieuw inkoopbeleid formuleert
Over deze training
AANTAL PLEKKEN 16
PRIJS € 6.108,00 excl. btw
LEDENPRIJS € 5.192,00 excl. btw
Strategische inkoop omvat alle activiteiten die de ontwikkelrichting van de inkoopfunctie binnen een organisatie op middellange tot lange termijn beïnvloeden en die voorwaarden creëren om activiteiten op overige niveaus effectief en efficiënt te kunnen uitvoeren. Onderdelen van strategische inkoop zijn:
- Maken van inkoopbeleid met daaraan gekoppelde inkoopdoelen
- Maken van de inkoopstrategie
- Vaststellen van de hoofdlijnen van het leveranciersmanagement
Waarom een Leergang strategische inkoop volgen?
De Leergang strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Je ontdekt welke veranderstrategie je moet toepassen om je toegevoegde waarde zichtbaar te maken. Daarnaast krijg je diepgaand inzicht in de behoefte van de interne klant en in de mogelijkheden om klantervaringen positief te beïnvloeden. Je leert hoe je de acceptatie en resultaten van jouw plannen kunt vergroten.
Voor wie is de Leergang strategische inkoop geschikt?
Je bent inkoopprofessional, adviseur of projectleider met minimaal HBO werk- en denkniveau en wilt doorstromen naar een strategische functie. Of je bent een zij-instromer in het inkoopvak, daarom wil je kennismaken met de strategische aspecten van inkoop. Je hebt uit opleiding of ervaring een ruime kennis van moderne inkoopaspecten en theorieën opgedaan en je wilt je ontwikkelen tot leidinggevende binnen inkoop.
Planning
GARDEREN – 16 okt 2024
Welke onderwerpen komen er aan bod?
Deze leergang behandelt de volgende onderwerpen:
- Trends en ontwikkelingen
- Positie en maturiteit van inkoop
- De impact van digitalisering
- De best passende veranderstrategie
- Persoonlijk leiderschap en teamleiderschap
- Managen van jouw inkooptalent
- Relatiemanagement
- Duurzame ontwikkelingen en sustainability
- Sourcing business models en relationeel inkopen
- Digitaliseringsstrategie
- Waardecreatie door strategisch leveranciersmanagement
Trainingsduur
Drie blokken van 2 aaneengesloten dagen en een afsluitende dag.
Werkvormen
Theorie en praktijk wisselen elkaar in hoog tempo af. Naast inzichten, tools en templates krijgen deelnemers door de interactie in de groep ook snel en breed andere inzichten. Complementair aan programma is een rode draad opdracht die:
- Theorieën en inzichten aanleert
- De praktische vertaling maakt naar de (eigen) praktijk
- Bijdraagt aan verbeteringen voor de deelnemer en organisatie
De praktijkexperts
- John Weinstock, Programmamanager publieke sector
- Jan Roddeman, Kennis- en portfoliomanager Nevi
- René van den Hoven, Relatiemanager & Trainer Nevi